onsdag 8 juli 2009

Nu kör vi!!

"Nu kör vi!!!" Brukar Alex ropa när vi kör iväg med bilen - men nu är det inte bilåkandet som menas utan det här sk stamcellsbytet.
I dag är jag inne på sjukhuset för "skörd av stamceller". Det kommer att innebära att jag ska sitta kopplat till en maskin som tar hand om blod de tar från mig, centifugera fram stamceller och sen skicka tillbaka resten av blodet i andra armen. Än så länge har själva blodgivandet inte kommit igång eftersom de väntar på provsvar från ett blodprov jag lämnade i morse när jag kom in. Om du vill läsa mer vad det här med stamcellsbytet handlar om så läs den artikeln jag länkade till i blogginlägget den 10 juni.
De senaste veckorna har varit ett virrvarr av olika läkarbesök/förberedande undersökningar, jordgubbsförsäljning, besök av glada vänner och en rad "det här måste jag fixa innan jag blir inlagd"-saker. Passa på att äta god mat innan jag blir inlagd på sjukhuset den 14 juli är viktigt. Cellgifterna jag kommer att få då lär ju förstöra aptit och smaklökar för en tid framöver... Så häromkvällen gjorde vi prociutto inlindad fläskfilé på grillen med getostcreme och melonsallad till. Helt underbart gott blev det. Bilden är tagen med mobilen och är usel kvalitet, jag beklagar. Är du nyfiken på receptet så gå in på http://www.nibble.se/ och klicka på månadens recept. Är du köttätare så testa och laga till hela receptet för de blev SÅÅÅ gott!!

Inga kommentarer: