tisdag 28 juli 2009

ännu en dag, kan vi vara på dag + 5?!

Fem dagar har gått sedan stamcellerna kom på plats. Snälla, skynda och börja göra lite nytta.
Goda nyheter är att jag för tillfället är i princip feberfri. Infektionen jag fått antibiotika mot (lunginflammation) har gett med sig! Värre är illamående och diarré som inte ger med sig överhuvudtaget. Bara det kunde vända.
Håret har börjat rasa igen, ska försöka mig på en lång dusch här efter lunchen för att se om jag kan bli av med så mycket som möjligt av det.

Hörde på nyheterna i morse att lagrena med blod nästan är tomma. Snälla om ni på något sätt känner att ni har möjlighet att bidra genom att bli blodgivare. Gör det!!! Läs mer på http://www.geblod.nu/ Själv fick jag två välbehövliga påsar blod i förrgår.

Vildsvinen blir ju bara fler och fler, det hör vi hela tiden. Johan och hans far och bror har satt upp flera nya jakttorn för att försöka skydda fälten så mycket det bara går. I natt fick hans bror in en fullträff och fällde en gris. Få se om det kan ha lite avskräckande effekt på de andra för en stund.

Inga kommentarer: