fredag 16 augusti 2013

Survivor isn't just a term - it's an attitude

Ringde min trogna bröstsköterska Maggan i onsdags. Berättade som det var, att jag hade väldigt ont och att jag hade feber. Hon tog ett snack med jourhavande läkare och ringde tillbaka med en väntat råd om en omgång kortison. Inget jag gillar, men föredrar framför feber och ont.

Redan i går var febern borta, bra! Men åkte in till onkologen för att få mitt dropp med Herceptin och mina sprutor m Faslodex. Levervärdena hade stigit rejält. 👎👎👎👎 Maggan hade förvarnat om det på telefon, men att de stigit så högt trodde jag inte. Upp två till tre ggr värdet sen sist. Förhoppningsvis är det ngn slags infektion i/runt levern som gör det och att den per omgående ger med sig. Det kör vi på tycker jag!

Blir så rörd och stärkt av allt stöd jag får från omgivningen när det "kör ihop sig" så här. Johan släpper allt och vi gör sällskap in till stan' för en fm fika och lite ärende, han följde m till sjukhuset igår (visst, det regnar och tröskan står stilla, men det är ju inte som om det råder brist på arbete på gården i brinnande augusti!!) Han är en sån klippa!!!
Telefonsamtal och SMS och fb-kommentarer, ja ni vet själva allt ni gör för att hålla den här skutan flytande ❤
Hundarna, dessa optimala - "måste-tänka-på-annat-varelser" - snacka om att ge styrka!!
Har börjat läsa en suverän pepp-bok, Crazy Sexy Cancer tips av Kris Carro (tack Nina för tipset). Just nu är jag inne i kapitlet, When do I become a survivor (survivor isn't just a term - it's an attitude) Faktiskt inte en bok bara för cancerdrabbade att läsa utan för ALLA.

Veckans STORA händelse är ju att cooling Alex nu börjat skolan!! Vi smygstartade m fritids i måndags och igår var det dags för upprop i sex-års. Hur häftigt som helst. Idag ska han för första dan själv ta skolbussen bort till Slaka skola :-) vars skolgård igår var full av Förväntansfulla, uppspelta och lyckliga barn!







Efter skoldan' var slut bjöd kom farmor och farfar och kusin Emma över på lite kalas på verandan - en milstolpe måste ju firas!!




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hamnade på din blog via gemensam bekant på fb. Så berörd av din kämparanda. Du grejar detta! Har också sedan en tid tillbaka börjat läsa på om kosten och sockrets neg konsekvenser. En nära bekant gör samma kostomställning mot sin cancer.. Har du kollat upp det som nu skrivs om vitamin D och de resultat man där sett på cancerpat? Bra material och info finns på www.kostdoktorn.se. Ang sockret har jag också hört bra om anticancerboken av shreiver. Finns mkt skrivet av gary taubes som tydl håller hög klass ( han är trovärdig och erkänd). Även robert lustig suger the bitter truth. Fortsätt kämpa du klarar detta! Kom ihåg att fruktos ( finns i frukt och juicer) metaboliseras i levern så låt den vila från det. All stärkelse = socker. Cancertumörer växer av socker så svält ut dem genom att strypa deras näringstillförsel.