torsdag 22 augusti 2013

Smärtan

Levern ger sig inte riktigt. Stor och svullen. Det får inte plats och det gör ont. Har haft telefonkontakt med min sköterska och jag vet att det är ju inte mycket hon kan göra. Telefontid med en överläkare igår var det tänkt, men då läkaren själv var sjuk blev det inget med det... Får se när de ringer. Det här är väl "en storm" som ska ridas ut, som det var i vintras, sen lugnar väl sig levern igen, eller?
Jag tar en morfintablett på kvällen för att slappna av och kunna sova lite, i övrigt gör inte tabletterna någon jätteskillnad. Tar en Pronaxen på morgonen. Försöker i stället att hålla sinnet ockuperat och slippa tänka på det onda. Lunchyoga i går på vackra Yogahuset i Linköping var ett bra sätt, dessutom blev det som vanligt en kanon powernap under avslappningen. Mat efteråt i goda vänners lag på Stadsmissionens café!

På kvällen träffade vi också vänner och fick god mat och skönt umgänge. Bra! Alex hänger med som i ett snöre och finner sig överallt - älskade unge att vara ett livselixir. Så glad, så positiv och så enkel. Innan middagsäventyret igår var det premiär för simskola. Nu inomhus i simklubbens LASS regi i stora simhallen. Spännande och kul verkade han tycka. Fick lova att jag också skulle byta om nästa vecka så vi kan hänga kvar och bada en stund.

I övrigt ler världen mot oss, vädret är ljuvligt, tröskan rullar, spannmål lagras, spannmål levereras och hallonodlingen är som en liten oas att gå i. Johan jobbar LÅÅÅNGA dagar, men tror han tycker det känns ok när det flyter på så fint :-)

Lova mig att ni försöker ta om så bara en kvart i naturen idag!

Inga kommentarer: