lördag 17 november 2012

Tack för idag....

...vi ses i morgon!
Så säger vi ofta till varandra jag och Alex vid läggdags. Idag var verkligen en sån där "tack för idag dag". Jag hämtade Alex vid elva på dagis för att åka med honom till BVC och femårskontroll. Längd, vikt, syn, spruta och lite frågor. Inga större konstigheter. Han är ett väldigt friskt och problemfritt barn.
Belöningen efter BVC var att åka till stan för att äta lunch. Pannkakor beställdes så då åkte vi till ett favorithak, Ammos café & crêperi på Platensgatan. Att kliva in där är som att kliva in någonstans på kontinenten, det är så skön, trång atmosfär, musiken, kaffemaskinen, personal som pratar italienska, och inte minst underbara crêpes. Choklad och glass i stora lass för unga herr Hydén :-)

Så här lycklig och uppspelt är man när man väntar på maten:

Själv tog jag en smarrig crêpe med bl a getost och prosiutto i. Mums! Linköpingsbor, Har ni inte varit hit någongång så prova!!!
Efter avslutad lunch åkte vi hem till vännerna på Fasangatan och "chillade". Ett skönt köksbord man gärna återvänder till och får slappna av vid. Barnen fick baka lite pepparkakor - mycket nöjda!!!

Det blev även middag i goda vänners lag på Fasangatan lite senare på kvällen. Dessförinnan stack jag och Alex iväg en stund eftersom hans dans är på fredagar. Han går på någonslags Showdans för 5-åringar i Folkuniversitetets regi. Känns som en superbra aktivitet!! Dansskolan Folkuniversitetet bedriver verkar genuint bra och proffsig. Alex danslärare är fantastisk och hon helt trollbinder gruppen av barn (trots allt en ganska stor grupp) och barnen kommer verkligen ut helt euforiska efter lektionen. Åh, vad lite musik och rörelse kan göra :-)
Min mage då? Den är enormt uppsvälld känns det som. I morgonbitti lovar jag försöka få tag på de inne på sjukan igen. Lyckades inte idag. Hamnade hos den trevliga automatiska rösten som förkunnade att de skulle ringa mig ungefär kl 09:20. Men något måste ha hänt. Den trevliga rösten verkade slarva bort mig och det var aldrig någon som ringde...
Tack för idag till Alex och en hel drös andra (ni är så många som verkligen bryr er och det betyder otroligt mkt för mig).

Inga kommentarer: