tisdag 20 november 2012

Äntligen känner jag igen den Östgötska hösten

Sommaren och framförallt hösten har här i Östergötland (och på många andra platser) har varit en regnig och grå historia. De senaste månaderna har det varit lätt att tro att man bodde längre söderut eller västerut i vårt avlånga land. Men idag var det en sån där underbar höstdag vi brukar vara bortskämda med; soligt, klart och kallt.
En timma i skogen med Polka och en termos kaffe (min nya som kom på posten från min vän Ylva på www.uteungar.se) var precis vad jag behövde för att tanka lite ny energi efter förra veckans drabbningar. Jag är ledsen om jag bara retar er som varit tvungna att sitta inne en dag som denna, men här kommer lite bilder:




En rejäl dos kortison intogs morse så det är väl inte så stor risk att man får sova så värst mycket inatt (min kropp brukar bli så väldigt speedad av kortison). Vi får se, håller tummarna.
Förresten ringde de redan i förmiddags ifrån röntgen och hade en tid åt mig för ultraljud av magen kl 13 idag. Så det blev en sväng idag igen till US. Men skönt att de kollar upp en noga. Tredje gången nu med ultraljud på knappt fyra månader och samma läkare som utfört det varje gång "vi har ju träffats förut" - jo jag tackar. De här två sista gångerna har vårt möte varit lite mer normalt jämfört med den där första gången när han hittade alla metastaserna och frågvisa jag som trodde han letade efter gallsten eller inflammerade gallgångar. Det trodde nog han också han letade efter och han hade ju inte direkt befogenhet att svara uppriktigt på mina frågor. Märkligare stämning i ett undersökningsrum än den gången får man leta efter.
Posted using BlogPress from my iPad


2 kommentarer:

malleo sa...

Hej Anna! Vi hade lika härligt väder här i Skåne igår, idag är det dock lika grått igen. Hoppas det går bra hos doktorn idag! Kram Malin

Anonym sa...

Skönt att du är ute i naturen - bästa läkemedlet för kropp och själ. Gillar verkligen din termos!!!! mest för att Alex nu får ha sin ifred men även för den härliga färgen. Bara det måste ju göra att kaffet smakar extra gott. Hoppas så att det blir bra besked från doktorn idag! Kram Maria A