torsdag 29 november 2012

Snön och jag och min nya kärlek

Idag har det snöat mer eller mindre hela dan' i min del av världen. Det har inte varit så kallt så vi pratar blöt snömodd, men ändock vitt, vitt, vitt :) Glada hundar som race'ade runt ännu lite mer än vanligt!

Chilis första snö hon upplevt, Lill-tjejen!

Var ute och åkte med nya bilen nu i eftermiddag, min Subaru och jag gillar verkligen vädret. Sååå bra den går!!! Svårt att tro att man kan bli så förälskad i något så materialistiskt som en bil <3

Vännen Lotta kom på besök från Gränna idag - härligt att ha henne här ihop med lilla charmtrollet Folke 2 år. Vi gjorde bl a ett kort besök till city för att fixa till min feststass jag hoppas ha på mig på ett bröllop i helgen. Vi hade med oss en kjol från garderoben och började i favvoaffären Noa-Noa. Och längre än så behövde vi inte gå. Underbara expediter fixade fram flera lösningar och det var bara att välja den bästa. Perfekt shopping! Åh vad det är härligt att möta folk som älskar sitt jobb och sprider värme och glans. Sen fick det bli en skön långlunch på Stadsmissionen!

Från sjukhuset intet nytt - säg inte att du ska ringa och lämna besked tisdag eftermiddag och sen strunta i att höra av dig. Bättre att hon inte sagt något alls och man bara gick och väntade på att det skulle dyka upp en läkarkallelse i postlådan. Jag inbillade att omnämnda sköterska skärpt till sig lite sedan sist när jag rörde upp det lite med de andra och m kuratorn, men det var kanske en kortvarig uppryckning. Eller så finns det en helt naturlig förklaring - hon kan väl ligga hemma och vara sjuk som alla andra och ingen vet att hon lovat höra av sig. Försöker väl ringa på telefontiden i morgon f.m.

Inga kommentarer: