onsdag 19 augusti 2009

wow, vilken förmiddag

Riktigt klar luft ute när jag tog en liten promenad och sol från blå himmel. Denna gång hade jag Bella med mig som sällskap för första gången sen jag kom hem. Hon låg och vilade i Johans bil så jag kunde plocka med mig henne. Hon får ju inte bo hemma hos oss jämt just nu p.g.a infektionsrisken. Det dom säger man ska unvika är att husdjur slickar på händerna och i ansiktet på en, eller är uppe hos en i säng och soffor. Men att gå ute och ta en promenad går ju finfint!

Vi såg tre tröskor i farten på vår lilla promenad, minst en såmaskin och en halmpress, så man kan ju lungt säga att det är full fart i nejden. Johan som inte kom in förrens frammåt tiotiden igårkväll var ute och jobbade redan fem i morse igen. Vaknade t.o.m före Alex - det tillhör ju inte vanligheterna att någon är uppe före honom... Men förrutom att det är mycket jobb så är det ju helt underbart med höst!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg Bella!!kram Nilla

Tove sa...

härligt att få umgås med bella litegrann!