lördag 1 augusti 2009

Hälsning från Ikka

Här kommer en bild på Bellas absoluta favoritkompis Ikka. Tror att jag skrivit om vorsthen Ikka förr på bloggen. Det tråkiga med Bellas bästis är att hon bor i Uppsala och att de således inte ses speciellt ofta. Kanske en gång om året eller så. Men det är så himla häftigt att se dom när dom ses, dom blir verkligen glada och busar järnet. Trots att de är två nästan jämnåriga (runt fem år) tikar är det aldrig att man ser dom testa vem som är ledaren eller så.

I går var det en smärre kaosartad dag här på sjukan, i alla fall för personalen som jobbade f.m. skiftet (inte bästa sköterskorna det skiftet...). Dom tabbade sig i alla fall och det ledde till att min CVK (nålen i halsen) satte igen sig och blev obrukbar. Som tur är har jag en annan ingång, en porth-a-cath, kvar sen bröstcancer behandlingen så nu får dom använda den i stället.
Plus dock till den mindre begåvade sköterskan för hon kom in med lite fruktsallad och glass till mig till lunch. Första gången på länge det smakat med lite mat...

Fortfarande ingen "take", men i morgon ska det ju bli om doktorn nu har siat rätt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Oj, läser genom din blogg och ser vad du går igenom!! Du är verkligen stark! Håller verkligen tummarna att allt går åt rätt håll nu!
Kryapådig kramar
Sassa på
LBK

Polka & Chilli och deras klan sa...

Tack!

Anonym sa...

Jag håller tummarna för testet imorgon, jag tänker på dig så mycket Anna!

Idag har vi varit ute och plockat blåbär och hallon. Väldigt gott :-)

Nu blir det softning resten av kvällen, mkt trött efter allt jobb i källaren igår och heldag ute idag.

Hoppas det inte dröjer så länge tills du får vara ute min vän!

Kram Madde

Annika sa...

Hej Anna!
Tack för besöket hos oss. Ja, det var en skön semester!

Håller tummarna för att din "take" vissar positivt resultat.

Kramar!