söndag 10 februari 2013

#älskavintern

Ni som känner mig sedan länge tillbaka, för er är det ingen direkt nyhet att jag älskar vinter och snö! Tycker det är helt fantasktiskt med det vita vinterlandskapet vi fick tillbaka i veckan! Subarun älskar också vintern och fantiserar om Svenska rallyt!


Om några timmar ska vi åka med Alex på skidtävling, han har ju "tävlat" några gånger förut hemma i Sya, men det här är första gången vi ska till en annan klubb (till Olstorp, Vreta Skidklubb). När man som Alex tävlar är det i knatteklass utan tidtagning och alla får pris efter målgång :-)

Han gillar verkligen sin längdåkning och har full koll på de svenska och utländska stjärnorna vi brukar se på Vinterstudion. Häromdagen satt vi i bilen han och jag. Nyheterna är på på radion. De rapporterar om företaget Northlands konkurshot och gruvan i Pajala.
Då kommer det från baksätet:
"Pajala, varför pratar dom om Magdalena Pajala" (för er som inte har samma koll är det en av de svenska damerna i landslaget)
För att inte oroa släkten alltför mkt kan jag meddela att även Zlatan och Messi är populära...

För min egen del har det varit en ganska så trött och lite mer ont igen i veckan. Har det att göra med att jag försöker dra ner på kortisonet? Det är dags för nya provtagningar på onsdag och då får vi se vad levervärdet säger. För att beklaga mig ytterligare har jag sedan några veckor haft det väldigt besvärligt med konstant spänningshuvudvärk igen. Det brukar bli så då och då, men min fantastiska naprapat brukar lösa det. Det har dock inte gott lika enkelt den här gången... Löser sig säkert med lite tålamod, stretch och avslappning. Häftigt var i veckan när jag var på Yogahuset för min entimmas mjukyoga. Efteråt kommer reflektionen - det har just varit en timma utan ont i huvudet!!! Och effekten sitter i ett tag även efteråt. Vet att jag varit med om samma sak för några år sedan. Yoga är fantastiskt på många sätt och vis!

Polka har fått en del träning inomhus... det går liksom att "pilla" med en hel del inlärning bara man testar. Det är väl jag som inte är så bra tränare men vi håller på med en hel del "stå", avlämningar rakt framifrån, hålla träapporten utan att tugga, position i fria följet. Utomhus har vi mest tränat en del jaktapporteringen. Kunde inte låta bli att le åt henne häromdagen när vi tränade korta linjetag (utan "naturliga" linjer att följa) och det hade fallit en hel del nysnö varpå Polka fick snö i näsan varje gång hon plockade upp en dummy och fräste och hostade och kämpade med snöflingorna som kittlade henne i näsan. Inte optimalt ur träningssynpunkt så vi flyttade in på den plogade gårdsplanen och tränade på några "ut"-dirigeringar i stället.

Igår var det vildsvinsjakt på schemat och vi hade några kompisar på besök. Lyckosam jakt och en gris fälldes.



Själv prioriterade jag valda delar såsom korvgrillning, bastu och middagen på kvällen :-)
En härlig dag/kväll! Tack för besöket Håkan och Charlie, kom snart åter!!



Inga kommentarer: