måndag 21 januari 2013

Långsamt bättre provvärden :-)

Läkaren lugnare och "snällare" än sist vi sågs då i början av december. Levervärdena var ytterligare ngt neråt än sist (P-ALAT 4,5) jag lämnade prov och storleken på levern bedömde läkaren som mindre än då i december - positivt!!! Min egen bedömning är att storleken på levern har minskat här sista veckan. (Mäter ibland och omkretsen nu är 6-7 cm mindre runt magen/levern än när det varit som värst).

Tänkte nästan säga till honom att det är för att jag blev så förbannad på honom sist vi sågs eftersom han trodde jag var helt ute för räkning då, och gav mig sjutton på att visa att han hade fel - men det vågade jag inte...

Nu ska vi fortsätta m blodprover varannan vecka för att följa värdena. Har det börjat stabilisera sig eller kan det gå ner ytterligare? (det är ju fortfarande alldeles för högt,,,). Fortsätta med anti-hormon spruta och sedan nytt läkarbesök om sex veckor.

Det är bara att köra på och hålla tummarna att det kan fortsätta åt rätt håll!!

Inga kommentarer: