lördag 5 januari 2013

Har ni sett det här?




Det blir väl alldeles för smått, men så här det:
Bilden visar mina analysen av mina blodprov från den 4/12, 16/12 och nu 2/1. De från den 4/12 är just innan vi träffade Nils Elander, min nya doktor.
Jag kan ju inte mycket om vad proverna visar men de tre nedersta raderna, P-ALP, P-ASAT och P-ALAT är olika värden som har med leverfunktionen att göra. Kollar man då på P-ALAT har det sjunkit från 12 då i början av december till 5,3 nu den här veckan. Superbra tycker jag!!! Visserligen ligger ref värdet, det man ska ha på <0,76 men det går på rätt håll :-)
Vågade inte tro att värdena skulle ha fortsatt att förbättras med tanke på hur pass uppförstorad levern är och hur öm...

Hur går det då med min "sockerfria" diet? Bra faktiskt! Igår kväll lagade exempelvis Johan en väldigt god wok med nötkött (eller älg kanske) och olika kålsorter m.m. Grabbarna saknade nog lite nudlar till, och det kunde de ju ha tagit, det var inget jag saknade. Till frukost igår åt jag bacon och äggröra och en smörgås m brieost (har bakat ett lågkolhydrat bröd på mjöl av nötter och en massa nötter i). Till lunch gjorde vi pannkakor Alex och jag, en smet på ägg, mandelmjöl och grädde. Något svårstekta och väldigt lättbrända - tekniken och receptet måste förfinas... Alex fick vispad grädde, lite rivet äpple och jordgubbssylt på sina och åt nöjd. Jag gjorde en mix av vispad grädde och smetana där jag pressade i citronjuice i. Gott! Tog det och lite rivet äpple på mina pannkakor.


Har fortsatt flitigt m hundträningen i veckan. Lydnad i onsdags, fortsatt lydnad i torsdags på klubben och igår fredag lite ordentlig apporteringsträning. Allt är så kul, tycker både jag och Polka. På lydnaden ska vi verkligen ta det lugnt, mycket fokus på rätt position och att Polka är lugn och lite mindre fladdrig - hon är så "lätt" i baken och svårt att sitta ner "tungt" och stilla. Gjorde också en del avlämningar m tungapporten. Vi har ju gjort om och kör alla avlämningar även på lydnadsplan mer jaktmässigt med avlämningar framifrån, känns som det går bra och att vi är på rätt väg. Kul i alla fall för hon älskar verkligen tungapporten :-)

Apporteringsträningen blev en fin mix av passivitet och stadga, ett närsök, några linjetag och sen fick hon testa ett sök för första gången. Fyra dummiesar utlagda på kanske en 40x40 m stor ruta. Inga problem tyckte Polka. Kul att testa lite nytt! Fortsatt ta fin-fina avlämningar (renderade t.o.m. i beröm från coachen). Fungerande apportering och avlämningar gör fantastiskt mkt både på lydnadsplan, i jaktapporteringen och sen även i bruksets uppletande m.m.

Otroligt vacker och solig dag igår, familjen åkte ner t sjön för att testa av möjligheterna till att kunna pimpla. Det ska det bli här på eftermiddagen på trettonafton :-)




Inga kommentarer: