tisdag 11 september 2012

Rapport från dagen

Inte så kul med en hund/livsstilsblogg som mest skriver om sjukdom. Ska bli bättring. Men ni är så många fantastiska stöttande personer som är med mig på den här resan och det är ett bra sätt att uppdatera flera så här :-)
I dag var det alltså dags för dag 1 av första cykeln med cellgifter. Varje cykel är 21 dagar och jag ska in och få cellgift+Herceptin (antikropp) dag 1 och nu dos cellgift dag 8, sen är det vila och återhämtning som gäller till cykel 2 startar. Herceptin har jag fått förut och man kan få en allergisk reaktion av den så dagens behandling inleddes med en rätt hög dos Tavegyl (allergimedicin) i förebyggande syfte. Jag var väldigt trött redan innan jag kom in idag och slocknade helt av Tavegylen - sov sedan bort den mesta av tiden där inne.
Cellgiften jag får heter Navelbine vars aktiva substans heter vinorelbin och utvinns ur blad från växten Vintergröna (Catharantus roseus) - låter ganska gulligt och harmlöst.



Nu är jag hemma igen, trött och varm men helt ok i övrigt dvs. inget illamående eller så, precis som de sa. Önskar mig lite ork bara.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar dig en STOR kram fylld med energi och ork. Lider med dig men kämpa på. <3 //Helena

Anonym sa...

Tänker på dig/er och önskar att jag kunde skicka lite ork! Kramar från Lina, Flinga och Stajla!

Anonym sa...

Åh Anna, jag hade inte en aning om att du blivit sjuk igen. Känns helt ofattbart och orättvist. Men vilken tur att du har ett sådant rikt liv och så många fantastiska människor och djur omkring dig. Det är det som gör att du kommer att besegra besten även denna gång! Stor kram från Louise (och Smilla)