tisdag 4 september 2012

Lättad

Lättad efter dagens läkarbesök. Tumörerna ej spridda till fler ställen än levern. Cellgiftsbehandling påbörjas troligen nästa vecka (om jag inte behöver en omgång antibiotika före, lämnade nytt blodprov för att kolla sänkan idag). Cellgifter + Herceptin (antikroppar) troligen i fem månader (utvärdering under tiden) sen ett uppehåll för att se hur det håller sig. Mildare cellgifter än förut som inte ska ta så hårt på en i övrigt. Kortisonbehandling sätts in också för att bli av med smärtan i magen, avvaktar bara blodprovet för klartecken.

Vi känner oss väldigt lättade - kan nästan bli att fira med champagne ikväll :-)



6 kommentarer:

Anonym sa...

Gilla gilla gilla
//Nilla och Jacob

Jenny sa...

Åh, det var glada nyheter, mitt i all oro! Tänker så mycket på er, inte en dag utan en tanke till fina er! Vi finns här! Kram Jenny & Magnus

Anonym sa...

Goda, mkt goda nyheter! Andas ut och gläds med er samtidigt som jag skickar styrketankar inför behandlingen. Vi är med dig! Varm kram Lydia m familj

Anonym sa...

Åh det var goda nyheter! Massor av energi och lyckotankar skickar vi dig! Kramar Madde och Frode

Jessica sa...

Åh Anna, jag hittade till din blogg idag. Låter som bra nyheter för dig, mina tankar finns hos er. Du verkar stark och har nära med dig som lyfter dig när det behövs.
Många kramar från Jessica som bor vid kyrkan med en RR Aragon

Hedvig sa...

eoystAnna, jag hade inte en aning. Styrkekramar och härligt att det ändå var goda nyheter!