onsdag 29 maj 2013

Rapport från insidan

Kvar på sjukhuset sedan i lördagskväll. Prel. provsvar och andra tecken leder läkarna fram till att jag fått en infektion orsakad av streptokocker (en av två bakterier som orsakar rosfeber) i min hand/arm. Natten mellan söndag-måndag opererade dom. De satte en så kallad blockerare uppe i nerverna i axeln. Hela armen domnade bort och all känsel försvann - gudomligt skönt att slippa smärtan! Några timmar senare opererade dom, man la ett snitt i varje finger, ett uppe på handen och ett på underarmen, detta för att "lätta" på trycket samt att få en chans att se om inflammationen gått ner i ligamenten.
Operationen gick bra och vid tre tiden var jag tillbaka på avdelningen. Bedövningen släppte inte förrän vid lunch på måndan' vilket var skönt...
svullen, öm hand innan operation


Välbandagerad med gipsskena efter operation



Igår, tisdag, flyttades jag från Onkologen till Hand- och plastikkirurgen. Här kommer dom att vara bättre på att lägga om bandaget och påbörja träning av den opererade handen.
Hittills har jag mått lite väl dåligt för att ha fått någon riktig hemlängtan. Sover väldigt mycket, har haft feber till och från mest hela tiden. Men nu har har alla blod- och infektionsvärden långsamt vänt uppåt så då blir jag nog piggare snart!

Alex provsmakade och gav dubbelt tummen upp
Johan har kommit och hälsat på varje dag och i måndags hade han Alex med sig och färska jordgubbar från växthusen i Ringstad, Norrköping. Härligt att få pussa lite på Alex, lika cool och avslappnad som vanligt :-) Väldigt smarrigt med jordgubbar!!
GOTT!!


Lektyr jag hade med mig in! Fick även ett gäng tidningar när Karin och lilla Embla kom på besök igår, Utemagasinet&Sköna Hem!

Frukost på sängen får man här, blev på nåt' sätt en tröst när man inte fick vakna hemma på morsdag.

Inga kommentarer: