fredag 31 maj 2013

a-amigo-a-a-amigo

...trodde väl aldrig att jag skulle sakna detta hysteriska barnprogram, men om några minuter börjar det och frågan är om jag inte t.o.m. snart sätter på barnkanalen på tv'n här på mitt rum på sjukhuset, bara för att få det att kännas lite mer likt hemma...

Svårt att få till den riktiga fredagsmyskänslan med torr (!!) pocherad torsk och Loka
Saknar en perfekt stekt hjortfilé, såsom bara Johan kan göra, och ett glas rött.

Alex farmor, farfar, faster och farbror ställer som vanligt upp, hjälper Johan m hämtning på dagis, han får hänga med på fotbollsmatch mm mm. Ovärderlig hjälp!
Ovärderligt är också de besök jag får (nu har jag flera bra tidningar att läsa, tack Karin och Sandra), telefonsamtal, mail, SMS och hejjarop på fb. Snälla Johanna som fixade fika åt Johan och Alex på dagisets sommarfest igår m.m m.m Ni är alla underbara!!
Johan kommer in en sväng varje dag, igår var Alex med :-)

Alex i hejjarklacken när kusin Adams Östria vann med 10-0

Familjemys à la Hydéns, som Johan kallade bilden...

Hundarna har det också bra. Chilli hänger med husse och har blivit en riktig traktorhund. Har fullt spanläge på hararna från hytten. Polka blev upplockad av coach Cina i onsdagskväll, understimulerad som hon var lät det som om hon fått till ett väldigt bra träningspass (trodde hon var redo att krypa ur skinnet vid det laget, men coach Cina kan man lita på)! I går och idag har coach Kurt hämtat henne och bl a spårat och tränat med henne.

Egen filt under fikapausen, jodå, fint ska det vara
I morgonbitti blir Polka upphämtad för helgkollo hos coach Malle och hans schäfer Tarras. Det kommer att bli toppen det tror jag!!! Kommer att komma hem till en hund som verkligen fått hålla igång. Såå skönt med snälla, engagerade träningskompisar!! Är tacksam.

Min egen träning består av att fyra ggr per dag plocka av gipsskenan och träna "böj och sträck så mycket du kan på fingrarna". kommer lite längre varje gång :-)
Hoppas jag ska kunna få åka hem efter helgen, håll tummarna för det, ni som kan!





Inga kommentarer: