fredag 21 december 2012

Klådan består men ändå en ljusning

Den förbannade allergiska reaktionen mot nyaste medicinen kvarstår. Klåda och utslag. Dock ser jag inte lika flammig ut längre, men oj så mycket jag smort in mig. Kilovis med olika krämer är testade - börjar kunna sortera ut vilka som är bäst nu...

Var på Onkologen igår och fick behandling i form av hormonsprutorna. Skön avslappnad stämning bland personalen så här innan jul. Nu är jag liksom tillbaka på sidan där jag gått för all eftervård, bröstmottagningen och har inget med behandlingsmottagningen att göra (där sköterskan jag INTE synkar med jobbar). På bröstmottagningen jobbar tre underbara systrar, samma tre som för fyra år sen när jag först kom dit. Igår när vi satt med en av dom ute i väntrummet och pratade kom de andra två förbi. Gav mig och Johan varsin en Kram och småpratade lite. Härligt!

Ska helt sluta med tabletterna som de tror orsakar allergin för att få ut skiten ur systemet. För att sen kunna gå in på en lägre dos och smyga in medicinen och se hur mkt jag kan tåla. Hoppas det hjälper snart. Fick också en lite kraftigare allergitablett att ta på nätterna för att kunna sova lite bättre så i natt har jag i alla fall sovit 2x2,5 h. Men sen fick jag kliva upp och lägga mig i badet för att inte bli galen av klådan, nu har jag nog legat här i väl över en timma. Dags att gå upp och ta tag i packningen och annat.

Bästa nyheterna var dock att levervärdena blivit lite bättre!!! Det tar jag med mig in i julfirandet och njuter av!



Inga kommentarer: