måndag 8 oktober 2012

Uppsidor och nedsidor

Det finns en hel räcka med nedsidor med det här förhatliga återfallet i cancern - kan inte rabbla dom alla. Att inte orka är en, att gå runt med ett sänkt immunförsvar är en annan (förkyld, ont i halsen, ömtåliga slemhinnor som just nu gör att jag "slemmar" blod från näsa och hals), att dagligen få korta hugg av ångest är en tredje och ska jag lista en fjärde måste det bli alla vårdkontakter - blodprov på vårdcentralen, behandling på Onkologen, röntgen, ultraljud, passa tfn tid med sköterska osv. Blä.

Bättre att fokusera på uppsidorna i livet just nu!
Min underbara femåring som igår höll upp dörren för mig flera gånger med kommentaren "Damerna först" och som nöjd beundrade solnedgången igår (som var magisk med alldeles rosaskimmrande moln) och sa: "någon måste vara väldigt kär" och " en riktig kärlekshimmel" Passa er Molly Lorin, Clara Elander, Clara af Sillén och alla andra trevliga tjejer som Alex gillar - han kommer nog att bli en riktig ladykiller :-)

Sötaste Chilli som är pigg och glad efter sin operation. Visar klara tecken på att bli en eminent spårhund. Det senaste spåret, ca 100 m med släpad rådjursklöv (inget blod), en vinkel och en timmas liggtid gick som en dans (bra sysselsättning för valp som inte får leka och busa sig trött).

Begåvningen Polka som gjorde en väldigt bra sökträning senast. Bland annat passerade ett rådjur figgen mellan det att Polka plockat rullen och påviset, men det var inget som störde hennes fokus. Grymt bra tycker jag! Senaste spårträningen gick också super, hon är en riktig talang och en sån arbetsmyra. Svårt bara att hålla jämna steg med henne! Det blir ju också lite jaktapportering, vi går fortsatt långsamt framåt och försöker vara noggranna. "Coach Cina" tog sin första etta i ekl i lördags, det är imponerande!!! Begåvad hund OCH hundförare.

I lördags var det sista Bondens egen Marknad, hade två assistenter med mig in så jag mest bara satt och övervakade hela dagen. Lyxigt!!! Tack Nilla och Andreas för er hjälp - ovärderlig sådan <3



I söndags efter sökträningen åkte jag för att plocka upp Alex hos farmorn - då hamnade jag i spontan korvgrillning med stora delar av Hydén familjen - guldkant på en solig söndag :-) Därefter frågar min svägerska om hon får ta med sig Alex in och möta upp med favvokusinen Emma som är och dömer fotboll. Lycka för Alex!! Underbart att kunna åka hem och ta en middagslur i lugn och ro :-) Också helt ovärderligt! Tack bästa svägerskan <3

Skulle kunna fortsätta att rabbla uppsidor i livet just nu i ett bra tag.... Återkommer säkerligen i ämnet :-)

Inga kommentarer: