fredag 7 juni 2013

Home sweet home...

Fyra dagar på hemmaplan nu, blev utskriven i måndags. Orken har sakta men säkert kommit tillbaka. I måndags fick jag kramp i vaderna av att gå upp i trappen här hemma, idag 20 min promenad m hundarna :-)

Lite tufft att klara sig här hemma med bara en vänsterhand... Än Värre blev det dock i onsdagskväll när jag lyckades lämna kvar vänster tumme i bildörren när jag stängde igen dörren bakom mig. Svordomar och tårar följde... Otroligt ont, tvärblå nagel och nu två dar senare bultar det fortfarande ordentligt. Det var svårt innan m bara vänster hand att tillgå men nu känns det väldigt mkt jobbigare... Tur då att min moster samma kväll anlände med tåget från Skåne. Så nu har jag kock, privatchafför, trädgårdsmästare, tvätterska och "mormor" i en och samma person. Så välbehövligt och underbart! Är sååå tacksam. Johan jobbar av förklarliga skäl massor just nu!

Efterlängtad jordgubbssäsong drog i gång igår. Goda, goda jordgubbar men också förstås mkt jobb :-). Dumt att inte vara fit för fight när det drar igång.... Men det ordnar sig säkert.

Fredagskväll hemma bjöd på älgentrecote och färsk sparris, soffhäng m Alex framför Amigo och sedan lite fotbollslandskamp. Det var en förtvivlad Alex som gick och la sig efter första halvlek. Stora tårar och snörvlande och snorande -tufft att se på när motståndarna gör mål efter mål....

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du e hemma igen! (och hann se säsongens sista amigo ;-) /sofie