tisdag 16 juni 2009

Solen är här, men kommer den för sent?

I dag är det äntligen solsken över Östergötland (och jag är förstås inne på sjukan för att få dropp...). Här ätit någon enstaka jordgubbe hitentills, men i den senaste kylan (nattfrost natten till idag igen...) har det inte hänt mycket uppe i jordgubbsfälten. Det kommer att plockas jordgubbar på torsdag för försäljning, men hur mycket det blir är inte lätt att sia om. Det gäller nog för gemeneman att var på hugget om man vill ha svenska jorgubbar på bordet på midsommar - och det vill man väl??!

Undertecknad är fortfarande rätt sliten och kommer inte riktigt ur skovet som kröp på mig då för dryga tre veckor sedan. Vilket innebär att vi har en OTROLIGT rastlös hund hemma!!! Gjorde i alla fall en liten mysig skogsutflykt i förra veckan. Gick ner till ett kalkkärr i närheten av där vi bor och tittade på orkidéer i full blom.

Min neurolog ringde i slutet av förra veckan och berättade att de nu beslutat sig för att jag ska få göra en stamcellstransplantation. Fantastiska nyheter!!! Vet ej mer om när eller så, bara att det blir av och att dom kommer att göra det här i Linköping! Det firades i Prästgården den kvällen kan jag meddela!

2 kommentarer:

malin sa...

Hej! Vad bra att du ska få göra en stamcellstransplation! Jag läste länken i ditt förra inlägg så jag vet vad som ska hända med dig! Till midsommar ska vi på minisemester till A.Lindgrens värld, ska bli skoj. Nya solhattar på G, ringer dig när de kommit! Kram Malle

Tove sa...

Har du fått lockigt hår anna?
Tove