onsdag 3 juni 2009

Lyckad skotträning!

Vi tog oss upp till klubben i fredags. Vi hade planerat och pratat igenom hur vi skulle genomföra skotträningen på bästa sätt, detta ledde till en lugn och säker matte och förstås en lugn och säker hund. Hon låg helt stilla under fem minuter och fyra skott, till en början stod jag på koppellängds avstånd men efter två skott kunde jag släppa kopplet och backa ytterliggare några steg. Vilket framsteg! Nu känns det absolut som om vi kommer att komma vidare i vår strävan mot att starta lägre klass spår. Bara min kropp rycker upp sig igen så kan vi börja träna på allvar i skogen och på lydnadsplan!!!
I dag var jag hos min underbara zonterapeut http://www.kaida.se/ för behandling. Det blev zonterapi av fötterna och skalpmassage som vanligt men också en massa akupunkturnålar för att försöka väcka liv i nerverna igen. Hoppas det kan ge lite hjälp på traven :-)




I helgen skördade vi underbar spenat från kökslandet. Denna första skörd hamnade i en väldigt god frittata med potatis, lök och spenat + att två portioner fövälldes och åkte in i frysen. Tidigare år har vi aldrig lyckats börja skörda på spenaten i tid men det gjorde vi nu och den kändes riktigt, riktigt fräsch!

Inga kommentarer: