söndag 23 november 2008

Dag 13

STORT GRATTIS till min bror Lars som fyller år idag!

"för idag är det ingen vanlig dag,
idag är det brorsans födelsedag,
HURRA, HURRA, HURRA!!!!"

Veckan har rullat på och det är redan söndag. I morgon är det dags för sista droppet med cellgifter. Borde man göra något för personalen på onkologen? Baka en kaka eller något som tack och hej - hoppas vi inte ses igen?!? Hade det varit jordgubbssäsong hade jag ju förstås tagit med några liter jordgubbar till dom...men nu är det ju inte så enkelt. Baka kakor är inte riktigt min grej, bakar gärna bröd (just nu står en baugettedeg på jäsning ute i köket).

Vad har hänt i veckan då?
I måndags chockade vi oss själva genom att åka upp till samträningen på brukshundsklubben. Ett kort träningspass som gick jättebra. En snabb inkallning, snyggt fotgående och några hopp över hinder (hopp med sitt på andra sidan) och lite kryp. En glad Bella som verkade uppskatta träningen och det är huvudsaken. Sånt gör ju matte glad plus en trevlig fika i klubbhuset som verkligen lyser upp tillvaron.

I onsdags eftermiddag åkte jag med alla mina kollegor till Ombergs Turisthotell för en minikonferans. Väldigt mysigt ställe turisthotellet, kan varmt rekommenderas. Lite enklare rum med dusch och toalett i korridoren (inget som stör mig det minsta), men SÅÅ mycket charm. För att inte tala om maten som var kanon!!!!

Dan efter åkte åkte de andra tillbaks till kontoret efter frukost medans jag unnade mig en långsam men skön promenad på Omberg följt av ett besök i Vadstena. Lite trist och det kändes väldigt konstigt att ta en sån underbar promenad utan att varken Bella var med. Hoppas vi kan vara med på SSRK's viltspårprov på Omberg i maj-09, då vill vi ju dit och visa framfötterna igen. Vi missade tävlingen i år eftersom det var precis då jag opererades men året innan kammade vi ju hem rubbet!!! Tänk, vi kanske t.o.m kan ta med oss Tassen till nästa år. Det är dags att börja träna honom.

Väldigt vacker del av Östergötland, runt Omberg och Vadstena!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Stort tack för värmande köttsoppa, nybakat bröd och den kyliga men stärkande promenaden, nästa gång ska vi verkligen klä oss lite bättre/Kram Nillan o Emma

Kristina sa...

Jaha, da har man missat Lars fodelsedag igen... Om jag ringer idag kan jag kanske skylla pa tids skillnaden. Eller sa borde jag kanske anvanda den fina kalendern jag fick av dig.
Kram