tisdag 15 juni 2010

Vildsvin, sparris, nypotatis, älg och Amarone..

...en suverän kvintett. En av årets godaste middagar jag ätit det här året! Vi firade att jordgubbssäsongen är igång och att vi har käraste Nilla på besök. Johan grävde upp årets första potatis och både en vildsvins- och älgfilé plockades upp ur frysen. Eftersom vi var i närheten av Omberg i eftermiddags passade vi på att stanna hos våra kompisar i Kasta och köpa färsk sparris. Till allt detta goda fanns en bearneisesås (stavas?) och en flaska Amarone. En sån kväll som den här på vår veranda är oslagbar!!

Vi åkte till en jordgubbsodlare i närheten av Omberg i eftermiddags för att vara med på en pressträff. Ta lite bilder och prata Östgötabär så här i säsongsuppstarten. Alex var perfekt fotomodell eftersom han är galen i jordgubbar... Hoppas att vi får ta del av bilderna som togs så jag kan lägga ut och visa några! Vi blev bjudna på smaskig jordgubbstårta dessutom! Nilla, som kom hit på besök idag, hängde med hon också. Så när vi var färdiga med "marknadsföringsuppdraget" åkte upp på Omberg och tog en promenad upp till Hjässan och njöt av utsikten denna soliga dag! HÄRLIGT VÄDER!

Omberg ja, det passerade vi även i lördags när vi cyklade tjej-Vättern. Det var ganska så blåsigt under loppet och jag kände mig alldeles för oförberedd, men blev endå glatt överraskad och känner mig mycket nöjd. Längtar faktiskt redan tills nästa år för det var grymt kul att cykla ett landsvägslopp, något jag aldrig gjort innan. (speciellt nu med min begagnade racer jag fyndade för en månad sedan). Det var superkul att träffa "tjejerna"igen, samma gäng som körde tjejvasan!! Verkligen energikick att sporta ihop och umgås i övrigt!! Stort tack till alla!!

Inga kommentarer: