fredag 30 november 2012

Håll ihop

Ok, fick tag i "min" tilldelade sköterska, hon jag verkligen inte gillar och har försökt byta bort (tydligen alldeles för känsligt....). "Du hade bett mig ringa dig"
-JA, du skulle ju höra av dig till mig efter ronden i tisdags och berätta vad som ska hända (hon sa uttryckligen detta till mig så sent som i måndagsförmiddag).
"Nä, läkaren skulle ringa dig, men det är det ingen som gjort? Nej, det ser jag här i anteckningarna"
Antingen talar hon sanning eller bara helt cool lugnt ljuger mig rakt upp i ansiktet - det har ju aldrig varit så innan att läkare ringt, alltid sköterskan som håller den kontakten... Kände hur sur och trött och arg jag lät, men jag orkar inte henne just nu. Det blir i alla fall ett läkarbesök på onsdag så då får jag veta mer (det har gått en månad nu utan att jag fått behandling, stressande...)

Andas, andas, andas - nu åker jag snart till skogen med hundarna!



Inga kommentarer: