onsdag 2 januari 2013

Gott nytt år!!

Nyårsafton firades för vår del på en mycket trevlig nyårsfest som vi bjöd in oss själva till med kort varsel - festen vi skulle ha varit på ställdes in på morgonen p g a sjukdom. Vi åkte till vännerna Charlotte och Erik utanför Vadstena istället där det som vanligt bjöds på formidabel mat och dryck och härligt umgänge :-)

Nytt år betyder nya tag - jag tänker mig att fokus ska ligga på att bli frisk, vara nära min familj, mina vänner och det som betyder mest för mig.

Är inspirerad av att försöka göra så mycket JAG kan för att få bukt med tumörerna och därför har jag bestämt att b la lägga om kosten. Det finns teorier som säger att socker matar tumörerna - värt då att prova att vara utan. Det innebär även att skära ner rejält på kolhydrater eftersom det omvandlas till glykos i kroppen. Jag ska alltså försöka följa någon LCHF alt GI diet. Får se lite hur jag mår och så. Skulle gärna vilja prata med någon som kan lite om det här. Har du som som läser något tips på någon dietist eller så så låt mig gärna få veta.

Idag ägnande vi en del tid till hundträning. Vi sågs på Torrberga några stycken och körde lydnad på fina planen Johan plogade upp åt oss i lördags. Härligt med träning och en hel del ny input på hur vi kan göra!! Johan och Chili fick också lite hjälp av Heléne och coach-Cina med lite vardagslydnad :-)
På bilden demonstrerar Cina hur han ska gå förbi med Chili utan att hon bryr sig om den andra hunden!


Inga kommentarer: