måndag 28 januari 2013

Det blev en hundhelg

I fredags fick jag veta att det fanns chans att ta en plats på kurs med den till klubben inbjudna instruktören Frida Wallén (sundbergshundtjänst.se) Jag hade sedan tidigare anmält mig som åhörare utan hund och hade tänkt åka dit och lyssna delar av helgen, men när möjligheten att vara med på "riktigt" med Polka dök upp blev det för bra. Lite ångest eftersom det fanns andra väldigt trevliga aktiviteter inbokade oxå...men det gick inte att motstå chansen.

I slutet av september 2008 var samma Frida här och hade kurs. Jag var då mitt inne i mina cellgiftsbehandlingar och minns den kursen som en sån själavård. Glada dagar när man lär sig massor, glömmer sjukdom och bara finns i nuet. Det blev samma effekt den här gången. Oj, vad vi lärt oss massor att ta med vidare i hundträningen - så himla häftigt!! Och ja, det gick jättefint att slumra till lite på läktaren när man blev för trött :-)

Jag visste ju sedan innan att Polka är en fantastisk hund och det fick jag bara ytterligare bekräftelse på under helgen. Det gäller bara att jobba på lugnt och metodiskt och försöka göra rätt. Hon är ju så gudomligt lättlärd och motiverad att jobba!!! Tänk vilken tur att just hon hamnade här hos oss :-)


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: