fredag 10 maj 2013

Ny vända med kortison

Det har fortfarande inte kommit någon reserapport från Sardinien på den här bloggen. Men ge inte upp hoppet - plötsligt så händer det...

Bara för att jag inte får till inlägget om Sardinien så blir det inga andra blogginlägg gjorda i heller. Trist men sant. Förra helgen var vi i Tranås och debuterade i lägre klass spår, jag och Polka. Det var väldigt roligt att tävla igen, dock var resultatet inte helt det önskade. Specialen gick väldigt bra (spår och budföring). En pinne borta i spåret men fullt på upptaget och budföringen fick vi 9,5 på i medelbetyg. Platsliggningen med skott kändes också supertrygg och bra. Trots att en hund (som förvisso låg flera hundar bort från Polka) flög upp på första skottet och gick till sin förare. Sen värmde vi upp för lydnaden och det kändes väldigt bra, men väl inne på lydnadsplan misslyckades vi helt. Två nollor (kryp och läggande under gång) och överlag väldigt låga poäng. Massor av dubbelkommandon och slarv - väldigt tråkig upplevelse. Hoppas vi kan få till det bättre nästa gång. Det måste ju vara jag som gör något helt tokigt på tävlingsplan eftersom det inte direkt ser ut så här när vi tränar...

Nytt försök nu i helgen och nu ska det blir lägre klass sök. Första gången någonsin jag tävlar i sök och det ska bli så spännande!!! Specialmomenten går på lördag och lydnaden på söndag.
Bara inte min eländiga lever ställer till det... Fick väldigt ont igår. Mer ont än på väldigt, väldigt länge. Har pratat med sjukhuset idag och läkaren ordinerade nyss kortison i lite högre dos, i alla fall över helgen, så får vi se hur kroppen svarar på det. Bara det inte är ny infektion så att jag snart ligger däckad i feber. Vill inte!!! Har tagit det extremt lugnt här på morgonen och bara vilat. Ska snart ta mig ut och åtminstone få lite solsken på mig. Det piggar ju alltid upp. Ganska så ledsen, tycker att jag fått må bra ganska så länge nu, kan det inte få fortsätta så?

  Polka laddar inför tävlingen i Tranås, jag var så stolt; vi var på plats en timma innan samling och kunde rasta och ladda upp i lugn och ro!

Inga kommentarer: