lördag 25 maj 2013

Lördagkväll på akutmottagningen

Kände att jag hade ont i min högra arm när jag körde iväg till brukstävling i morse. Det blev bara värre under dagen och jag kände mig riktigt feberfrossig och eländig. La mig och sov i bilen medan vi väntade...och fick en värktablett av den rara personalen i köket.
Väl hemma nu ikväll ringde jag in till Onkologen, beskrev läget med svullen, rödflammig arm och hand, feber och förbaskat ont!!! Rosfeber trodde dom och bad mig åka in till stora akutmottagningen för undersökning. Och här är jag nu.
Har blivit väldigt väl omhändertagen, nu ska dom ta lite blodprov och så för att sen bestämma vidare. Det blir väl pencilin, i tablettform och jag kan åka hem, eller i dropp och då lägger dom in mig på Onkologen. Suck och ledsamt faktiskt, vi som har glatt oss så över den glada nyheten efter röntgen. Hade velat vara pigg och glad lite längre...

Tävlingen med Polka då?
Vi började m sökmomentet som gick väldigt bra!! Hon jobbade jättefint och hittade alla figuranter. Domarna sa att det var tiomässigt fram till sista påviset - där valde hon en väldigt märklig omväg. Så här i efterhand tror jag att hon tog en lov och letade efter vatten... Men betyg 9/9,5 och fin muntlig kritik av domarna.
Sen tillbaka till klubben för fortsatta prövningar. Dessvärre nollade vi både plats (hon ställde sig på första skottet och la sig igen) och budföring (stack till skytten). Inte så bra...
Resterande lydnad gick ok. Domarna var väldigt ojämna i sin bedömning, totalt 199 poäng av den ena och totalt 179,5 av den andra. Snittet på det räckte inte till uppflyttning, krävs 196 från lydnaden.
Bara att ta nya tag, men nu dröjer det innan vi anmäler oss till tävling igen... Nu blir det till att träna, träna, träna.

Provtagningarna här på akuten är klara. De har satt ett dropp i ärmen på mig och nu väntar jag på transport över till Onkologen. Blir till att tillbringa natten där.



Inga kommentarer: