onsdag 19 september 2012

Linköping har fått ett Yogahus

Idag var det dags för min andra dos med cellgifter. De senaste nätterna har varit helt galna med minimalt med sömn - man blir tokig av att inte få sova!! Slumrar in och vaknar igen efter en timma, vaken i flera innan man lyckas slumra igen. Man förstår att det är ett effektivt tortyrredskap att inte låta folk sova ordentligt. Något måste göras åt den stressade kroppen och så lägligt för min del öppnade ett nytt yogaställe i stan' den här veckan. "mjukyoga" - dropp-in - flera tillfällen i veckan. Låter som ljuv musik! Det var precis vad det var också! I vackra lokaler mitt i stan' fick jag och kroppen en timma sinnesro och vila strax innan lunch idag. Stärkt av det gick det åtminstone lite lättare att ta sig till Onkologen i tid för behandlingen. Därmed är all medicin som tillhör första omgången intagen. 5 återstår enligt gällande plan.

Nu håller vi tummarna att yogalugnet sitter i och hjälper mig att få sova lite bättre.

Läs mer om Yogahuset på www.yogahuset.com



Inga kommentarer: