söndag 30 september 2012

Blöt Bondens egen Marknad

Lördagar i Linköping brukar betyda soligt väder som lockar till att strosa på stan. De två senaste lördagarna har dock bjudit på regn och rusk. Igår var vi med på Bondens egen Marknad för att sälja saft, sylt och cider.



Med mig in till Borggården hade jag en av våra sommarjobbare, Tilda. Det gick så himla bra. Hon tog hand om den mesta av ruljansen och jag kunde hålla mig i bakgrunden och ta det lugnt. Tilda är en toppentjej, flitig, arbetsam och med ett sånt trevligt sätt mot kunderna. Det var tufft i det ruggiga vädret dock - råkall kyla som kröp in i benmärgen på en...



Vi skiftades om att gå ner på stan och ta lunch inomhus för att få upp värmen. Just som jag skulle gå kom Johan o Alex lägligt nog in och jag fick mysigast tänkbara lunchsällskap. Jag tyckte att Alex såg störtskön ut i sina nya coola kläder vi beställt på nätet från GAP UK. Jeansen och kepsen är nya från den försendelsen, och nya Blundstones som han fick av pappa i femårspresent :-)



Inga kommentarer: