lördag 29 december 2012

Tillbaka i Östergötland...

...har vi varit sedan juldagen. Här har traditionellt firande avlöst varandra med släkten Hydén. Juldagsmiddag på Torrberga (ingen julmat utan rådjursstek - mums - men långdans och raketen). Annandan' är jakt och räkfrossa i Öjebro.







Däremellan har det blivit en del vila och legobygge med Alex. Kroppen har varit trött och jag hoppas att det varit på grund av allergin mot medicinen och att allergimedicinen oxå gör en trött. Nu är nämligen den allergiska reaktionen på väg bort - äntligen!!! Hoppas få slippa fler nattliga bad och hemska kliattacker :-)

Blir lite rädd för den här tröttheten - vill inte att det ska vara något "allmäntilllstånd" såsom dr Elander trodde jag hade då vid det omskakande läkarbesöket. Han trodde ju då att jag var liggandes flera gånger om dagen på grund av trötthet. Vi hoppas på allergin och att det därmed vänder nu! Rädslan leder lätt till ångest som den gjorde igår. Alex och Johan gav sig ut på skidtur i fina vädret, jag satt vid datorn och skulle bara slutföra lite grejer till Brukshundklubben. Satt i princip och somnade rakt upp och ned - petade i mig massor av julgodis för att vakna. Gick och bytande en maskin tvätt. Fick nästan som panik och började gråta - fan är det så här det ska sluta? Jag vill inte lämna min fina familj, gå miste om vackra soliga vinterdagar för att några idiottumörer bestämt sig för att växa i MIN lever! Flytta på er säger jag!

Tog bilen och mötte upp med Johan och dom, fick gråta färdigt i hans trygga famn och lugnade mig. Kvällen blev perfekt med skön middag och soffhäng hos goda vänner - just när det behövdes som bäst <3




Inga kommentarer: