söndag 16 december 2012

06:27

Ser ni klockan? 06:27!
Har inte sovit och vaknat så här sent på jag vet inte när! Känns faktiskt helt underbart. Visst var vaken så innan fyra någongång och tog en dusch för att svalka kroppen...
Tabletterna jag var och hämtade igår var lyckade, om än inte helt tilltäckliga så går det i alla fall år rätt håll. Sjukt med utslag på hela kroppen....

Kliar enormt och man måste verkligen stålsätta sig för att inte gå loss och klia hela tiden.... Problemet var ju att tabletterna inte fanns på något apotek, slut hos leverantören... Fick sätta mig i bilen i går morse i snöstormen och åka in till sjukhuset och som plockade fram några tabletter från sitt förråd och gav mig.. (Jag och Subarun kändes oss väldigt äventyrliga). Får se hur det blir på måndag, hoppas jag kan få tag på rätt medicin.
En sån magisk tur att de här med utslagen kom när vi var på väg hem från Bad Gastein och inte dök upp ett dygn innan.
Känns som det brukar vara oss på semester, bra väder, kryssa mellan inställda plan av snöoväder och strejk m.m. :-)
Utslagen är tyvärr orsakade av den nya antikroppen som jag började ta i tablettform förra torsdagen.. Allergisk reaktion som inte är helt ovanlig tydligen. Har minskat från fem tabletter dagligen till tre för att se om man kan hitta en balans där det funkar. Hoppas det löser sig snart...

Inga kommentarer: