torsdag 16 juli 2009

Dag - 6

Andra dagen med cellgifter idag, ska sammanlagt få 13 h av cytostatica i dropp bara denna dag så jag har några timmar kvar innan de kopplar loss mig. Men allt går fortfarande bra. Lite trött och en del huvudvärk, men annars inget konstigt. Inte så märkligt att man känner sig trött och slö av att mest bara hänga på ett litet rum. Satt dock ute på terassen några gånger idag och tog lite fika :-) Johan och Alex var här och hälsade på. Kändes lite nervöst att ha huligan-alex springande/klättrande runt med alla slangar och allt, men det gick fint!

Har jag då träffat några trevliga grannar? Har pratat med en äldre dam, som visade sig vara en gammal granne till en av mina kollegor, sen har jag pratat med en pensionerad mjölkbonde från Ödeshög.

Rubriken - 6, syftar till att det är 6 dagar kvar tills jag får tillbaks mina stamceller. Fick av en sköterska veta att man benämner tiden så. Efter stamcellerna satts tillbaka blir det alltså dag 1,2 osv. Lät rätt lustigt tyckte jag. Som att bli pånyttfödd som Jesus... Nu är kanske Jesus inte något jag önskar bli pånyttfödd som, men annars känns tanken lockande att få börja om liksom med en ny tideräkning, ett nytt liv!

Inga kommentarer: