torsdag 23 juli 2009

Sådär ja... (Dagen D del II)

... nu var alla stamceller tillbaka på plats igen! Försöker tänka massa goda tankar så att de förstår att nu börjar vi om på ny kula, och vi gör det bra. Bäst att träna dom från start på sånt jag vill att de ska göra! Det får bli lite motionscykel varje dag, om de inte låter mig promenera ute (försökte med det igår, men se det fick jag inte...). Vill ju att de nya cellerna som kommer ska vara hurtiga sådana!

Skulle också önska mig att mina nya celler vore lite mer ordningsamma, så det första jag gjorde nu när jag plockade fram datorn var att damma och sprita av den lite... Hoppas det kan fortsättta så!

Senaste dygnets MMS har bland annat innehållit rapport från ett blåbärshimmelrike. Det verkar vara ett fantasktiskt år för bär och svamp ute i skogarna. Hoppas ni plockar flitigt!


Från min styvbror Fredrik kommer en rapport från en cykeltur i Råå (Helsingborg, Skåne). För en livsnjutare av rang som han är var det inte så förvånande att det blev ett stopp på en pub med en god öl i samband med cykelturen. Kanotturen till Värmland har de skjutit på en vecka för att vänta ut vädret lite! Carpe diem!
Vädret ja, metrologerna på radio och TV verkar slita sina hår allihopa i sina försök att räkna ut hur mycket regn det ska komma här de närmsta dagarna. Hoppas det inte kommer alltförmycket är min ända kommentar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att du fått tillbaka alla stammisar nu! Dom kommer säkert att sköta sig exemplariskt; du får vara lite sträng mot dom. Vi har vår sista dag i Östersund innan det bär iväg till Oslo igen. Har varit en fantastisk semester hittills, träffat en massa släkt och vänner och bara två dagar med riktigt surjämtlandsregn. I går var vi på Andersön i Storsjön och hälsade på några vänner som har stuga där; Tina badade ca 30 minuter i 13 gradigt vatten. Way to go girl! Nu ska vi strax äta mammas specialare "heta räkor" (beställt av Frode). Ha det så bra min vän! Kram Madde