onsdag 26 november 2008

Dag 10

Storjägarn' Bella!
Johans föräldrar har haft några danska vänner på besök i dagarna två och de har jagats en del. I går fick Bella mycket beröm och kom hem till stolt husse och matte då hon hade drivit fram ett rådjur, som skytten dessvärre hade skadeskjutit, men Bella var inte sämre utan att hon gick efter och tog ner rådjuret och ställde sig och skällde och bevakade djuret tills att skyttarna kom på plats.
Det finns trots allt lite go i henne!!

Undertecknade känner sig lite sliten och rätt "lullig" efter måndagens behandling. Men det är bara hålla ut tills det klingar av.
Det blev ingen kaka med till sköterskorna eftersom jag kom på att det var ju inte alls sista gången jag skulle dit. De har ju ihop med de senaste behandlingarna börjat ge mig någon slags antikropp, eller vad det nu är, Herceptin, för att minska risken för återfall och den ska jag fortsätta komma in och få var tredje vecka under ett år. Den är i alla fall fri från biverkningar mer eller mindre så det ska väl inte bli några problem.

I dag kommer Alex gudmor Lotta på besök, hon är med jobbet i Linköping och väljer då att komma ut att bo på Chateux Prästgården i stället för hotell inne i stan'. Det uppskattar vi varmt :-)

Har nu kommit på hur man ställer in så att gäster som är inne på bloggen kan lämna kommentarer utan att skaffa sig ett Google konto. Bra va? Så kommentera gärna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kul att Bella går så bra!!! Och just när det var finfrämmande från utlandet också! Hälsa Lotta så mycket och ta hand om dig. Otur för sköterskorna förresten att de får vänta ett år på sin kaka! Kram! /Caroline

Anonym sa...

Änligen kan man kommentera igen.Tack för det. Att komma ihåg identitet är inget för mig. Hur brinner nedräkningsljuset?? Hoppas bra. Kramar från Nilla

Polka & Chilli och deras klan sa...

Hej Nilla och Caroline!
GLAD över era kommentarer.
Det går fint med nedräkningsljus och chokladkalender! Idag har jag mest sovit hela förmiddan' sen Lotta åkte i morse. Allt som gör att tiden går är ju bra...

Lyssnar på nyhetssändningarna om terrordåden i Inden och tänker på dig Nilla. Hoppas ni får åka hom ordentligt som planerat på lördag och jag hoppas att visstelsen i övrigt i Indien är ok. Trots det här.

kram Anna