tisdag 24 juni 2008

Spårpremiär, cellgifter och ny frisyr!

I går fick jag min första omgång med cellgifter (del 1 av 8). Är "peppar-peppar" positivt överraskad så här långt. Själva injektionerna och droppt var helt odramatiska och alla mediciner jag proppar i mig mot illamående verkar så här långt hjälpa toppen. Visst man känner sig lite halv-dan', har ingen direkt aptit men det har inte gått så långt att jag kräkts (vilket jag var helt övertygad om och verkligen fasade för). Hoppas det fortsätter så här. Det gäller att hålla koll på tidsschemat för alla piller och stoppa något lätt i munnen med jämna mellan rum så ska det nog gå fint! En massa kortison bla. tar jag mot illamåendet så man blir lite lätt "speedad" och det blev inte många timmars sömn i natt, så kanske om ett par-tre dar är jag kanske inte lika positiv...

Jag och Bella har just varit ute och gått ett litet spår jag lagt åt henne en timma tidigare i skogen. Hmm.. lite blandat resultat måste man nog säga. Det här var första spåret vi går sedan anlagsprovet i slutet av september och det var en otroligt lycklig och laddad hund som satte iväg. Det var ganska så yvigt och den ända apport vi fick med oss hem var slutpinnen... Men på det igen bara. Hoppas det inte dryer allt för länge innan tillfälle ges. Stor skuld till det något modesta resultatet ligger på en lätt förvirrad matte som snitzlat slarvigt och själv inte hittade runt ordentligt efteråt för att samla in snitzlarna och de missade apporterna... Bättring!!! Kan väl kanske skylla på cellgifterna. Doktorn förklarade ju att man får en viss påverkan på hjärnan, med glömskhet och allmän förvirring som symptom, vilket kommer att sitt i under och tiden strax efter avslutat behandling. Kanske kom det här symptomen snabbare än illamåendet... :-) Den sjuka humorn flödar i den sjuka kroppen...

På tal om cellgifterna så kommer ju håret också obenhörligen att falla av. Antagligen ca två veckor efter den här första behandlingen så i fredags klev jag in på salongen och beställde en "ny frisyr" - det blir en supersnygg lång, blond peruk som jag kan gå och slänga med... Näää förstås inte, jag vågade mig inte på några större utsvävningar. Vi får väl se hur trivsamt det kommer att vara att använda peruk överhuvudtaget. Annars är ju inte solhatt något dåligt alternativ så här i dessa tider!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!

Vilken snygg blogg och vilka fina bilder på Alex. Skönt att det inte varit så illa idag. Själv har jag ju inga egna cellgifter att skylla min glömska på, tappade idag bort kundvagnen på Coop och hade allvarligt funderat på att plocka ihop alla varorna i en ny vagn när Anders hittade den i en gång som jag var helt säker på att jag inte varit i....
Hoppas att morgondagen oxå blir utan illamående!

kram Lotta

Zantozivan sa...

HEJ!
Nice blogg Bella har!
Eftersom vi har så långt mellan oss så följer jag er blogg med beundran!
Jisses vad ni kämpar på och med spår och allt imponerad:) Kan ju köra lite spår ihop skulle behöva en spark i baken, vet en som är sugen hemma fast då måste vi snitsla ordentligt om jag ska med, har visst guldfiskminne, sa helt allvarligt att min bil är brun häromdagen ääh lite fel va ? Hihi
Kram på dig

Jennifer sa...

Anna, du är helt fantastisk! Massor med kramar.