onsdag 18 juni 2008

Krypträning


Bella får, av förklarliga skäl, inte direkt överdrivet med träning för tillfället. Men lite mindre, okomplicerade pass då och då passar vi på med när vi får chans och ork. Vårt mål är att kunna starta lägre klass spår till hösten. Spårträningen är lika med noll just nu, men vi får hoppas det blir bättre framöver. Däremot lite lydnad funkar ju.
Krypet är ett sånt moment som går fint för matte och hund att pyssla med. Tog med kameran igår för vi skulle be någon fota hennes fina kryp (ingen lång sträcka än förvisso, min vi går sakta men säkert framåt...). Dessvärre tog batteriet slut och de enda bilder som blev tagna i går var på Alex och hans krypträning ute i potatisfältet.
Han gör också framsteg sakta men säkert.

Återkommer med bild på Bellas kryp!

2 kommentarer:

bjorx sa...

Hej!

Har också MS och funderar på att köpa mig en Springer spaniel inom ett år sådär... Har haft hund hela mitt liv så det känns konstigt att vara utan, trots att jag sade "aldrig mer" när min sista hund dog strax innan jul... Bor i Sturefors, och om du vill får du gärna höra av dig. :-)

johansson.tina@gmail.com

Pia sa...

Trevlig att du skriver igen den nya bloggen ser trevlig ut.

Jag började träna Lita i krypning för några veckor sedan. hon fattade galoppen rätt snabbt men stilen är väldigt olika mellan gångerna. Men dagarna innan midsommar blev lita stel och fick ont i sina leder och på midsommarafton kunde hon inte gå så vi fick åka akut till djursjukhuset i GTB och nu är hon inlagd. Antingen är det en fästing som ställt till det eller så löper hennes imunförsvar amok och angriper hennes leder.

Kämpa på kram Pia