onsdag 22 augusti 2012

Det är visst nån som är tillbaka

En väldigt bra låt med bästa Lars Winnerbäck.
Låttiteln får också beskriva den här dagens aktivitet. Denna "nån" (undertecknad) är tillbaka på Onkologen i Linköping. Många av er vet redan vet bakgrunden till det, men långt ifrån alla i min bekantskapskrets. Det är konstaterat ett "återfall" på min bröstcancer som jag behandlades för 2008. Det har dykt upp metastaser på min lever och det är därför jag är här idag. Det ska bli provtagning av metastaserna för att säkerställa att det dottertumörer till den gamla, för att sen kunna bestämma rätt behandling.

Vi fick beskedet om metastaserna för drygt två veckor sedan. Som ni säkert förstår ett helt chockartat och skrämmande besked. Vi har gråtit, varit arga, förtvivlade och rädda. Känner själv att jag lugnat mig lite nu. De här två veckorna har behövts för att landa. Långa skogspromenader, mycket umgänge med familj och kära vänner, timmar i telefon med vänner långt borta.

Vi vet just nu inte vad det här innebär, hur allvarligt det är osv. men idag blir det ett första steg med provtagning.

"nu står han upprätt med ytan vid halsen
men har nåt att sträva emot
det är visst nån som är tillbaka

det är svårt att säga mer än så"

Lars Winnerbäck Det är visst nån som är tillbaka 2004


3 kommentarer:

Unknown sa...

Stor kram till er, och lycka till idag//Tove o Nisse

Carolina sa...

Bamsekram och tankar till dig.

Hedvig sa...

Men åh, jag hade inte en aning! Massor med kramar till er!