onsdag 13 januari 2010

Det vackra vintervädret bara fortsätter....

...och fortsätter. Jag glömmer jämt att ta med kameran ut. Men vi njuter och lagrar bilderna på den egna hårddisken i stället för datorns... Alex åker skidor och spark och snowracer osv. Så himla läckert igår när han kom på hur man gör när man åker spark på riktigt!!

Blev idag också smärtsamt påmind om att det finns andra verkligheter. Satte mig vid vår stationära dator idag, den har jag nästan inte använt sen i maj när jag skaffade den här bärbara som jag sitter vid i skrivande stund. Surfade in på några av mina gamla favoritsidor, bloggar osv som ligger som bokmärken på den datorn. Kom bland annat in på en jämnårig Linköpingstjejs blogg. En blogg som jag började följa i samband med att jag fick min bröstcancer. Hon måste ha fått sin diagnos nästan samtidigt. Jag har aldrig träffat henne IRL men det har känts som om man lärt känna henne. Vi har ju hängt en del på samma sjukhus och delat många upplevelser... Fick en obehglig överraskning i dag när jag kom in på hennes sida och hennes sambo lagt in ett inlägg på en dryg vecka sedan där han meddelade att hon tyvär mist livet, att cancern vunnit kampen.

Inga kommentarer: