torsdag 26 november 2009

Tjejerna på dagis

Några av tjejerna på Alex dagis mötte mig i hallen när jag hämtade honom igår. För ovanlighetens skull hade jag ingen mössa på mig.
- Du har fått hår igen! Utbrast en av tjejerna glatt. Och plötsligt var det fyra glada små tjejer som stod runt mig och glittrade.
- Vill ni känna, frågade jag och de ville dom förstås.
- Vad fint det är!
Underbara små varelser :-)

Fick höra fortsättning på filmerna om de vanvårdade grisarna idag. Under två år har man tydligen gått in olovandes i stallar och filmat och lämnat de sjuka grisarna bakom sig. Borde man inte anmält tidigare? Två år är en lång tid...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga ungar!!!! Jag har inte sett dig på länge, vill träffa dig med el utan hår :)
Jag och en tjee på jobbet har börjat spåra på söndagar, tänkte om du vill hänga på oss nån söndag när du inte har något att göra:) !!
Brukar bestå av o lägga spår, långpromenad med galna hundar, fika och spåra.
Garanterat trötta hundar o mattar!!
kramar från Linda

Tove sa...

Vad härligt! Blir det lockigt igen? Såg rätt rakt ut på min fest...
Vi kommer vara i Linköping veckan före jul, är ni hemma ngt då?

Polka & Chilli och deras klan sa...

Linda - hänger väldigt gärna med någon söndag (snart hoppas jag)! Jag och Bella har börjat åka upp till klubben på torsdagar annars och tränar. Bara så att ni vet om ni blir sugna!

Tove - svårt att säga än om det blir lockigt. Jag hoppas ju verkligen det, annars känner jag mig lätt snuvad på konfekten... men än så länge ser det ju rakt ut. Hmm... Vi är här veckan före jul, definitivt!