onsdag 10 juni 2009

Mata änderna

I går åkte vi ner till viltvattet för att lägga ut ett misslyckad brödbak till änderna... Tror att dom uppskattar hårda och torra tekakor mer än vi! Farfar, Alex, jag, Bella och Tassen var med. I båda dammarna låg ett gäng fåglar när vi kom. Dom låg förstås inte kvar som en stadsand skulle göra när det vankas mat, men Alex tyckte det var spännande ändå.
"mata fåglarna - vattnet" sa han och slängde i brödbitar i vattnet.

Den matglada spanieln höll ju på att förgås av att sitta och titta på när maten lades ut... På vägen tillbaka till bilen fick jag muta med lite bröd jag hade i fickan och köra lite fotgående och andra små lydnadsmoment. Körde en inkallning, snacka om laddad hund, hon kom som skjuten ur en kanon och gjorde ett sånt där 180 graders hopp när hon skulle sätta sig vid min sida. Sådär som man bara brukar se en bordercollie eller kelpie göra. Det var läckert! Hon är nog ganska så träningssugen... matte ska bara bli lite piggare...
Min neurolog ringde igår. Det kanske kan bli någonslags behandling med stamcellsbyte, läs mer här http://www.gt.se/halsa/1.1449586/ny-behandling-kan-bota-ms . Skulle vara så spännande! Tänk vilken chans!

1 kommentar:

Charlotte sa...

Den var en bit ner, ja, men jag borde sett ändå. Att du är bland mina Facebookvänner betyder ju inte att jag får veta just det som jag borde veta...
Ja, då hoppas jag med dig, förstås, och hoppas att det inte blir besvärligt.
Började på en lång tanke vid bilen, som jag borde kunnat korta av direkt: man får inte göra folk mycket sjukare än de är, någon som redan är sängliggande kan ta en behandling som gör en just det, men den som går och står och är småbarnsmamma ska i möjligaste mån hållas upprätt. Ungefär så.